miercuri, 5 octombrie 2011

Starbucks pe net


Cu totii stim de Starbucks si cu totii am baut cel putin o cafea de la ei. Starbucks este una din cele mai cunoscute cafenele din lume. Povestea lor este una foarte interesanta din care se pot invata foarte multe dar acum ma voi opri numai pe campania lor de marketing online, eMarketing.

Starbucks are peste 700.000 de followers pe Twitter si peste 5.000.000 de fani pe Facebook. Dar care e strategia lor?

PRii Strabucks vorbesc cu clientii pe Twitter, raspund la intrebari, retweet parerile consumatorilor despre Sturbucks si folosesc un canal de comunicare deschis cu acestia.

Pe Facebook au o creste impresionanta de fani si au implementat o campanie de marketing impresionanta. Starbucks upload-eaza content saptamanal: poze, video, posturi blog. Deasemenea invita oamenii la diferite evenimente iar fanii au un loc unde pot deschide subiecte de discutii si pot comenta iar Starbucks le raspunde si interactioneaza cu ei.

Starbucks are cont si pe YouTube la care sunt inscrisi peste 4.800 de oameni. Aici incarca reclame video si clipuri informationale despre produsele lor in care explica amestecuri de cafea si modul de preparare, alaturi de filmulete de la camapniile de caritate organizate de ei. Pe langa asta incarca filmulete cu istoria Starbucks tocmai pentru a crea o legatura intre clienti si brand. Deasemenea Starbucks lasa vizitatorii sa copieze si sa posteze filmuletele Sturbucks oriunde pe net. Astfel ca daca unei persoane i-a placut un filmulet Starbucks il poate posta pe pagina personala de Facebook, blog sau site.

In general, strategia de social marketing adoptata de Starbucks combina elemente intr-un mix de markeintg (despre care voi vorbi curand), cea ce creaza un social media plan care functioneaza perfect ce aduce milioane de fani si ii asociaza cu brandul. Folosind aceste elemente social media si imbinandule cu diferite alte tehnici de promovare, Starbucks demonstreaza consumatorilor ca le pasa de parerea lor si le da oportunitatea de a comunica direct cu producatorii.

Este cel mai rentabil si eficient mod de promovare pentru orice companie si buget!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu