marți, 11 octombrie 2011

Pet your business

Pentru ca nu de mult am scris un proiect pentru un pet shop m-am gandit ca articolul asta sa faca referire la campanii de marketing ce pot fi implementate de pet shopuri. Bineinteles, usor modificate, acestea pot fi adoptate si de alte comapnii.

Pet shopurile au la dispozitie o multime de idei amuzante si creative pentru a se promova. Cele mai bune din acestea costa dar nu foarte mult.

Se apropie Halloween-ul! In Romania fenomentul incepe sa ia amploare asa ca se poate organiza un concurs de costume sau, daca nu va a pasioneaza sarbatoarea anglo-americana, puteti pur si simplu sa organizati un fashion show. Pentru asta puteti sa va invitati iubitorii de animale sa isi aduca prietenul necuvantat in magazinul dumneavoastra iar clientii pot vota pentru cel mai bun costum. Castigatorul ar putea primi un premiu din magazin, cum ar fi o jucarie sau un pachet de mancare. La final, puteti sa postati poze de la eveniment pe facebook, blog sau site-ul companiei. Evenimentul e un prilej bun de a invita presa la eveniment, fiind printre putinele de acest gen din Romania. Si, daca nu am insel, singurul....

Pet of the week/month! Daca nu aveti newsletter-uri e cazul sa va faceti! Trimite-ti newsletteruri clientilor dumneavoastra saptamanal si anuntati ca organizati un asemenea concurs. Rugati clientii sa trimita poze cu aninalele lor si postati in fiecare magazin pe care il detineti poza cu animalul castigator.
Bineinteles, oferiti un mic cadou. E placut sa intrii intr-un pet shop si sa vezi poze cu animale dragute postate undeva la intrare. E amuzant si eu as trimite o poza iar daca as castiga as anunta cat mai multi prieteni. As vorbi de asta cand ies cu cainele in parc si as impartasii experienta celorlalti.

Oferiti cupoane de reduceri si promovati cate un produs saptamanal. Chiar daca nu are nimic de-a face cu un pet shop, creste imaginea companiei. Impartiti flyere in functie de target in care promovati oferta saptamanii in locurile ce va avantajeaza. Includeti anuntul in newsletterul saptamanal, pe site si pe facebook. Tineti cont ca daca oferiti cupoane de reducere, sa introduceti pe el data pana la care poate fi folosit.

Imi place cand merg la cumparaturi si se promoveaza pe piata un nou produs, sa il gust inainte sa il cumpar. Sunt destul de mofturos la cascaval, branza, masline samd. Asa sunt si animalele. Daca ii inveti sa manance un singur tip de mancare, in momentul in care vrei sa ii cumperi un nou produs, poti sa ai surpriza sa nu ii placa. Ce faci atunci cu un kilogram de mancare pe care cainele sau pisica ta nu o mananca? Cel mai bine e ca atunci cand faci up-sale e sa oferi clientilor o mostra din produsul ce il promovezi.

Parteneriatele te ajuta sa iti cresti imaginea. Poti deveni partener cu o asociatie, organizatie sau adapost pentru animale si sa ajuti la organizarea unui eveniment in care cei interesati pot adopta un animal.

La fel ca si mine, deschide un blog. Scrie acolo sfaturi de cum sa iti ingrijesti animanul de companie, promoveaza un produs propriu in care sa prezinti beneficiile, intra in contact cu clientii efectivi si potentiali si oferale posibilitatea sa iti adreseze intrebari.

Sunt curios de ideile voastre de promovare low cost al unui pet shop sau al oricarui alt business. Astept comentariile voastre si, de ce nu, intrebari la care as fi bucuros sa raspund sau sa dezvolt problema intr-un viitor articol.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu