marți, 4 octombrie 2011

Abordarea personalizata

Pentru ca blogul se adreseaza in special comapniilor mici si mijlocii, care nu au un buget de marketing alocat sau este foarte mic, o sa propun ca prima tehnica de promovare, abordarea personalizata.

O sa iau pentru inceput exemplul promovarii prin publicitate. Un avantaj major al acesteia este ca ofera posibilitatea adresarii mesajului unui public foarte larg iar puterea de convingere a acesteia este inca mare, chiar daca numeroase persoane sunt reticiente la mesajul publicitar. Publicitatea prezinta o lume atractiva, transmite un mesaj optimist, ofera sperante si modele pentru diferite categorii de public. Oricat de multe avantaje le ofera publicitatea, oricat de bine este prezentata in fata unei companii aceasta tehnica, raspunsul final al unei companii noi lansate pe piata sau ce se alfa in categoria intreprinderilor mici si mijloci, intrebarea finala va fi: "Care este costul?".

Sustin publicitatea ca metoda de promovare eficienta dar nu o pot sustine in fata unui client mai ales ca ma axez pe companiile mici si mijloci. Prima tehnica de promovare pe care o prezint este cea a abordarii personalizate, a fidelizarii clientului, a dialogului cu acesta. Referitor la acest lucru o sa va dau un exemplu dintr-un articol citit recent: pentru un consumator abonat la un operator de telefonie mobila, este una sa plateasca facturi si alta daca, de ziua lui, operatorul ii trimite un SMS in care ii ureaza “La multi ani!” si ii ofera cadou 15 minute gratuite.

Dar pentru o astfel de abordare eficienta, trebuie tinut cont de consumator, de publicul tinta, de nevoile si cerintele acestuia, de credinte si sistemul de valori, de nevoile si dorintele sale. Si cel mai simplu mod de a afla parerea consumatorului e de a-l ruga sa completeze un chestionar. Acesta trebuie sa va ofere toate informatiile de care aveti nevoie, ce il multumeste, ce il face sa revina la dumneavoastra, ce ii place dar si ce ii displace, ce ar schimba, de ce e interesat ca si produse si servicii, datele personale si bineinteles acordul lui de a ii trimite informatii saptamanal sau lunar despre oferta dumneavoastra. Chestionarul te ajuta sa iti cunosti consumatorul, sa dialoghezi cu el, si tu ce sa il atragi, cu ce sa il meti si cum sa il recompensezi pentru ca iti e client fidel.Iar acesta este primul pas in fidelizarea clientilor. Bineinteles, chestionarul poate fi inmanat personal. Pe viitor, acest apoate fi trimis pe mail in momentul in care ti-ai creat un site si ai o baza de date actualizata.

Un alt mod de abordare personalizata e prin intermediul marketingului direct. Aceasta metoda urmareste convingerea clientilor sa achizitioneze produsele organizatiei prin prezentarea lor si a beneficiilor pe care le aduc consumatorilor. Acesta poate fi facut prin posta, la telefon, mail sau prin orice alte mijloace electronice si directe. Rezultatele obtinute sunt foarte usor de evaluat. Penttru aceasta tehnica va dau exemplul unei agentii de turism care a inregistrat vanzari scazute la oferta sa speciala pentru un sejur de 5 zile in tara "X". In vederea informarii clientilor si a cresterii solicitarilor pentru aceasta, compania a organizat o campanie de telemarketing. Clientii agentiei au primit un telefon de la un reprezentant ce le-a prezentat oferta, ce a solicitat in acelasi timp si un telefon de contact pentru cunoscutii ce arputea fi interesati de respectiva oferta. Astfel, agentia si-a castigat si un numar de noi contacte in baza de date.

Un alt exemplu ce face parte din tehnica de abordare personalizata ar fi tot o agentie de turism care poate organiza un concurs pentru clientii sai, oferind un premiu valoros in colaborare cu o companie de transport aerian si/sau hotelier.

Exemple sunt multe, conteaza foarte mult de imaginatia fiecaruia si de obiectivele ce vor sa fie atinse. Va invit sa lasati mai jos parerile si ideile voastre cu privire la abordarea personalizata a clientilor si fidelizarea acestora.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu